Zamieszczone przez BiMeK_TDI
[O1] zardzewiała rurka (wąż wodny)
Zwiń
X
-
[O1] zardzewiała rurka (wąż wodny)
Zauważyłem w moim AKL zardzewiałą rurkę (zaznaczoną na zdjęciu). Wąż idzie do zbiornika z płynem chłodzącym. Rurka nie jest jeszcze dziurawa na wylot, ale w miejscu połączenia z gumowym wężem jest najbardziej przeżarta być może na wylot ale tego nie widzę.
Pytanie.
Czy wymienić rurkę? co się może stać w przypadku pojawienia się dziury w tym wężu / rurce?
Na zdjęciach AKL z rocznika 1999 widzę że to standardZałączone pliki
-
-
Rurkę trzeba wymienić póki wcześniej bo jak się zrobi dziura to ci wyrzuci płyn chłodniczy i będziesz miał niespodziankę, a najgorzej w trasie. Znam to z autopsji bo to mi się przydarzyło ale blisko domu. Rurkę dokupisz tylko w serwisie Skody przy salonowym, lub na szrocie ale bym nie ryzykował. Koszt ok 120 zł. Mnie przerdzewiała od strony zbiorniczka wyrównawczego więc ją skróciłem i kupiłem za 5 zł. dłuższy wąż gumowy, ten od zbiorniczka i wszystko gra.
Komentarz
-
-
A czy ktoś jest w posiadaniu informacji jakie są wymiary tej rurki ? oczywiście chodzi mi o średnicę otworu jak i średnicę rurki.
Czy miedziana rurka nie będzie miała jakichś ubocznych efektów ?
Kolejna spawa czy rurka miedziana ma być miękka czy twarda? Twardą będzie problem wygiąć jak oryginał a miękka ... czy nie będzie za miękka ?
Komentarz
-
-
Dla potomnych.
Wąż wodny wymieniony. Koszt części w ASO to 156 pln.
Numer części 1j0 122 447 CF.
W komplecie wszystkie rurki gumowe oraz plastikowe uchwyty na metalowej rurce. Wymiana trwała 10 min. Polecam zrobić to na zimnym silniku żeby się nie zalać gorącym płynem.
Szukałem rurki miedzianej, ale nie było rozmiaru - 8mm zewn średnica i 6 mm wew średnica.
Dodatkowo nie miałem wiedzy czy miedź nie wejdzie w reakcję z płynem chłodzącym.
Komentarz
-
Komentarz